Konkurss “Skolēns eksperimentē”

03.04.2025. – 03.04.2025.
Ogres Valsts ģimnāzija
- aprīlī Ogres Valsts ģimnāzijā pulcējās 5. -9. klašu skolēni no vairākām Ogres novada izglītības iestādēm, kam sirdslieta ir eksperimentēt, mēģināt, pētīt, analizēt. Mūsu skolēni pārliecinoši un interesanti aizstāvēja 5 pētnieciskos darbus.
5.a klases skolēns Dagnis Vincevs ar darbu “Kā fiziskās aktivitātes ietekmē miega kvalitāti” veica izpēti, kur pētīja savu miegu pēc dažādu aktivitāšu un treniņu veikšanas. Kur par palīgu ņēma savu viedpulksteni. Pēc šī darba veikšanas daudzi pārliecinājās, ka viedierīces var veicināt arī cilvēka veselības kontroli un uzlabošanu.
- b klases skolēns Māris Gudmons izpētīja, cik tīrs vai netīrs ir sniegs dažādās Lielvārdes vietās. Šī pētījuma gaitā Māris iemācījās, kas ir PH un kā to noteikt sniega ūdenim, kā arī iemācījās iztvaicēt un iegūt sāli no iegūtā ūdens.
5.b un 6.b klases skolēni Kristers Kalniņš un Linda Kalniņa savā pētījumā vēlējās uzzināt, kāds mikroklimats valda mūsu skolā, cik pieklājīgi ir skolēni un skolas darbinieki, kā arī izzināja, kas ir PALDIES DIENA. Vislielākais izaicinājums viņiem bija noskaidrot, cik pieklājīgi ir skolēni. Tāpēc veica statistisku uzdevumu un skaitīja cik skolēni no rīta dežurantei pasaka LABRĪT un cik pasaka PALDIES ēdnīcā pēc pusdienām. Kā arī izveidoja aptauju par PALDIES DIENU un apkopoja veselas 137 anketas.
6.b klases skolniecei Rūtai Spricei viens no veselīgiem gardumiem ir āboli. Tāpēc savā darbā “Ābolu glabāšanas eksperiments” viņa vēlējās noskaidrot, kā var visilgāk uzglabāt ābolus svaigus un gardus. Veica eksperimentu ar Latvijas, Polijas āboliem un arī skolas augli, tos vērojot, fotografējot un izdarot savus secinājumus, kā arī intervēja zemnieku, kas audzē un tirgo ābolus. Uzklausīja viņa padomus par ābolu uzglabāšanu ilgākam laikam.
5.b klases skolēns Edgars Jansons savu pētījumu “Sīpolu dīgšana dažāda veida augsnēs, materiālos un vielās” veica veselas 7 nedēļas. No janvāra līdz pat 8. martam. Pēc šī pētījuma pabeigšanas Edgars ieguva ne tikai pieredzi veikt pētījumu, to noformēt un piereģistrēt visus datus, bet arī veselīgus un gardus pavasara salātus.
Šis Edgara darbs viņam atnesa arī godpilno 2. vietu starp 19 darbiem. Lepojamies!
Paldies arī pārējiem skolēniem un viņu vecākiem par palīdzību un padomu. Lai jauno zinātnieku pulciņš aug plašumā un neapsīkst interese par pētniecību dabaszinātnēs!
Dabaszinību skolotāja Inita Semjonova