Programma “Latvijas skolas soma” 2024./2025. m.g.

 

2024./2025. m. g. I SEMESTRIS
Klase Pasākums
5.a un 5.b klase Turaidas muzejrezervāta apmeklējums un nodarbība “Orientēšanās spēle – Tūkstošgades stāsts”
10.m klase Rīgas motormuzeja apmeklējums – “Stāsti, spēkrati, personības” un nodarbība “No kvēlspuldzes līdz elektroauto”.
Skolēnu pašpārvalde Latvijas Nacionālās bibliotēkas nodarbība “Mans gotiskais iniciālis” un izstāde “Teksts mūs neinteresē”.
1.-3. klases Līgas Reiteres nodarbība “Senās skolas stāsts”
9. un 12. klases Līgas Reiteres nodarbība “Valodas bagātība”.
11. klases Ekskursija Rīgas Biržā.
7.b un 6.b klase Ekskursija ražotnē “Laima”.
9.-12. klasēm Teātra izrāde “TIESA”.
8.a klase Muzeja apmeklējums.
7.a klase J. Akuratera muzeja apmeklējums.
10.-12. klasēm Nodarbība ar rakstnieci Lauru Vinogradovu “Tā viss ir dzīv”.
8.-9. klasēm Darbnīca ar rakstnieci Luīzi Pastori “Šis ir mans protesta plakāts”.
1. klasēm Filmas no “KinoPunkts” – “Brīnumskapis” un “Zelta uzvedības skola – galda kultūra”.
1.-12. klasēm Ziemassvētku koncertlekcija “Kāpēc mēs svinam Ziemassvētkus: izcelsme, tradīcijas un nozīme” kopā ar mūziķi Mārtiņu Kanteru.

 

2024./2025. m. g. II SEMESTRIS
Klase Pasākums
GADA SKOLĒNI no 1. līdz 12. klasei Datoranimācijas nodarbība Ventspils Zinātnes centrā.
10.-12. klases Filma “Mūsu barikāžu laiks”
4.b, 5.a, 5.b, 6.a, 6.b, 7.a, 8.a, 8.b, 10.m, 10.s, 11.a, 11.b klase Muzikālā izrāde “Klase” 

 

 

20. SEPTEMBRĪ 5.a un 5.b klases ekskursija uz Turaidu.

Turaidā tika organizēta orientēšanās nodarbība muzeja teritorijā, kur bija jāatrod dažādi muzeja objekti un jāizpilda darba lapas. Skolēniem bija jāsadalās komandās un zināmā laika periodā dotie uzdevumi jāizpilda. Noslēgumā ātrākās un precīzākās komandas ieguva diplomus un balvas!

   

8. OKTOBRĪ 10.m klases ekskursija uz Rīgas motormuzeju.

8.oktobrī 10.m klase apmeklēja Rīgas Motormuzeju un piedalījās tehniski radošā darbnīcā «No kvēlspuldzes līdz elektroauto». Skolēni iepazinās ar muzeja seno spēkratu ekspozīciju, klausījās gides stāstījumu par auto vēsturi, par automobiļu tehnisko risinājumu, par uzņēmumiem, par īpašniekiem un Latvijas transporta attīstību. Gide vairākas reizes pieminēja mūsu novadnieka , inženiera Andra Dambja nopelnus elektroautomašīnu un elektrisko mikroautobusu ražošanā. Papildus muzeja ekspozīcijai mums bija iespēja apmeklēt starptautisko ceļojošo izstādi «Leonardo daViņči mašīnas», kurā varējām gūt nelielu ieskatu Leonardo da Viņči daudzpusīgajā talantā. Muzejs piedāvā iespēju ne tikai  klausīties un  skatīties, bet arī pašiem piedalīties radošas darbnīcās. Skolēni pārliecinājās par citronu spēju ražot elektrību un izmēģināja savus spēkus dažādu kvēlspuldžu izgatavošanā.

   

29. OKTOBRĪ skolēnu pašpārvaldes ekskursija uz LNB.

9.-12. klašu skolēniem bija iespēja izmēģināt rakstīt ar spalvu, vilkt dažādus gotiskos burtus, noslēgumā izveidot savu gotisko inicāli.

29. OKTOBRĪ radošā tikšanās “Senās skolas stāsts”

Vai esi kādreiz iekāpis laika mašīnā un nokļuvis 20. gadsimta sākuma skolas vidē? 29. oktobrī EKLV sākumskolā ciemojās Līga Reitere, kura skolēniem parādīja senos skolas piederumus, iejutās stingras skolotājas lomā. Skolēni iepazinās ar dažādiem seniem rakstu rīkiem- spalvām, spalvas kātiem, tinti, dzēšlapām, burtu paraugiem. Vislielākais prieks bija, ka paši tos varēja izmēģināt. Dažkārt ir ļoti vērtīgi sajust un novērtēt seno laiku skolotāju attieksmi un vērtību ar mūsdienu skolotāju spēju pielāgoties katram bērnam individuāli.

30. OKTOBRĪ radošā tikšanās “Valodas bagātība”

9. un 12. klases piedalījās atraktīvā latviešu valodas stundā par valodas bagātību un tās piesārņojumu.

20. NOVEMBRĪ ekskursija Rīgas Biržā

20. novembrī abas 11. klases apmeklēja Rīgas Biržas namu. Gides pavadībā tika izstaigāts viss greznais nams, kas būvēts 1852. gadā Venēcijas renesanses palaco stilistikā, kas simbolizē bagātību un pārpilnību. Uzzinājām, kā kalpoja nams pirms tur tika izveidots Valsts mākslas muzejs. Interesanti bija redzēt pulksteni, kas rāda vēja virzienu.  Aplūkojām Tuvo Austrumu, Indijas un Japānas mākslas darbus. Šī ir vienīgā šāda veida kolekcija Latvijā, kā arī lielākā Baltijā. Visi mākslas darbi, kas atrodas muzejā, ir uzņēmēju dāvināti. Iepazināmies ar ceļojošo izstādi Spāņu mākslā. Skolēniem pārsteigumu radīja augstā mākslas kvalitāte, kad skatoties gleznu liekas, ka tā ir fotogrāfija, jo sejas ir perfekti izzīmētas un krāsu nianses ir tik izsmalcinātas.

16. DECEMBRĪ tikšanās ar rakstnieci Lauru Vinogradovu

16.decembrī notika vidusskolas skolēnu tikšanās ar populāru latviešu rakstnieci Lauru Vinogradovu (1984). Viņas grāmatas skolēni lasa ar prieku, jo tās stāsta par aktuālām tēmām, rakstnieces valoda nav sarežģīta un grāmatas nebiedē ar savu apjomu. Augstu novērtējumu saņēmis  rakstnieces garstāsts „Upe”. 2021. gadā šī grāmata ieguvusi prestižo Eiropas Savienības balvu literatūrā. Grāmatas vērtību pierāda tās tulkojumi franču, bulgāru, vācu un lietuviešu valodā. Klātesošajiem bija iespēja visus šos izdevumus apskatīt. Latviešu valodas skolotājas ieteica rakstniecei, ka „Upi” vajadzētu iztulkot igauņu valodā, jo rakstnieces vectēvs ir igaunis, bet vecāmāte – lībiskas izcelsmes. Droši vien tieši tāpēc Laura Vinogradova sacerējusi daudzus interesantus dzejoļus tāmnieku dialektā. Ieskatu par to, ko vēl viņa stāstīja, var iegūt, izlasot 10.s klases skolēnu refleksiju fragmentus.

Man patika, ar kādu izteiksmi viņa lasīja savus dzejoļus lībiskajā dialektā.

Tikšanās man nelika vilties.

Viņa iedvesmoja mani nebaidīties.

Iedrošināja arī mani sacerēt kādu darbu.

Viņai tuva daba, un, izrādās, ka viņa arī Rīgā to meklē, rakstniecei svarīgs ir mežs.

Man patika, kā viņa iedvesmoja tiekties pēc mūsu sapņiem. Izbaudīju viņas stāstījumu un dzejoļu lasīšanu.

Nebija garlaicīgi. Būtu priecīga, ja būtu vēl kāda tikšanās.

18. DECEMBRĪ tikšanās ar rakstnieci Luīzi Pastori

8.- 9. klašu skolēniem notika tikšanās ar rakstnieci Luīzi Pastori, kuras lieliskā grāmata „Laimes bērni” jau ilgāku laiku ir lasītāko latviešu autoru grāmatu TOP-a augšgalā. Šoreiz autore stāstīja par savu jaunāko grāmatu pusaudžiem „Šis ir mans seriāls”. Grāmatas sižets risinās deviņdesmito gadu otrajā pusē, kad Latvijā strauji ienāca glancētie žurnāli, reklāma un televīzijas seriāli. Grāmatas galvenajai  varonei, trīspadsmitgadīgajai Betai, paveicas nokļūt izredzēto jauniešu vidū, un vesels gads meitenes dzīvē aizrit, gatavojoties lielajai zvaigžņu stundai televīzijas ekrānos. Un to, ka grāmata ir par patiesiem notikumiem rakstnieces dzīvē, apstiprināja rakstnieces teiktais: „Grāmata „Šis ir mans seriāls” ir daļēji patiess, daļēji izdomāts stāsts par mani, papildināts ar pamatīgu devu bezatbildīgas fantāzijas.” Un tālāk? Tālāk autore lika darboties pašiem skolēniem. Piemēram, kad gribas kaut ko pateikt, bet emocijas sit augstu vilni, var izmantot asēmisko rakstību – proti, rakstītajam nav semantiska satura, tā skricillēta abstrakcija. Un skolēni izmēģināja šo rakstības veidu. Pēc tam katrs skolēns ar zīmējuma, šķēru, papīra un līmes palīdzību veidoja „savu seriālu” – tādu, kurš patiktu pusaudžiem. Bija interesanti un jautri – gan klausoties, gan pašam aktīvi darbojoties.

 

19. DECEMBRĪ pamācošas filmas pirmklasniekiem

Skolēniem bija iespēja noskatīties latviešu filmas “Brīnumskapis” un “Zelta uzvedības skola – galda kultūra”. Klases audzinātāja secināja, ka filma “Brīnumskapis” ļoti labi sasaistījās ar KiVas nodarbību par emocijām. Bērniem filmas ļoti patika, un tās skatījās ar lielu interesi.

20. DECEMBRĪ koncertlekcija Lielvārdes kultūras namā

Sirsnīga Ziemassvētku koncertlekcija “Kāpēc mēs svinam Ziemassvētkus: izcelsme, tradīcijas un nozīme” kopā ar mūziķi Mārtiņu Kanteru un Ediju. Skolēniem bija iespēja ne tikai dziedāt līdzi visiem zināmas svētku dziesmas, piemēram, “Klusa nakts”, bet arī uzzināt dažādas Ziemassvētku tradīcijas.

10. JANVĀRĪ nodarbība Ventspils Zinātnes centrā “Vizium”

1.-12. klašu skolēni devās uz Ventspili, lai pilnveidotu savas zināšanas par datoranimāciju. Skolēni apguva prasmi rediģēt attēlus, apgriezt, izgriezt, palielināt, salīmēt kopā, vēlāk veidojot kustīgo bildi. Katrs skolēns izveidoja savu kustīgo bildi, ko nodarbības beigās varēja sev nosūtīt.